2007 - E81 - 120d -- Deep Crystal Coating + 1ste eigen fotoshoot, NEW PICS PG8!!

Gestart door ProudOwner, 20 maart 2011, 22:26:42

ProudOwner

Citaat van: youssef op  6 december 2012, 10:52:45
wil ze eens zien met plasti dip gemonteerd op de wagen... :)

Je bedoelt die velgen op de wagen?
Dan moet je even kijken naar mijn post van 3 december 2012, om 13:13:32, daar heb ik 2 foto's toegevoegd  :)

Die andere foto's van tijdens het spuiten had ik daarna fe toegevoegd om te laten zien hoe ik het had gedaan.
Was misschien niet zo logische volgorde  ;D

youssef

ja had ze gezien maar die van dat spuiten waren erna geplaatst en dacht...

wel mooi,steekt knap uit met die zwarte nieren  :thumbsup:

ProudOwner

Citaat van: youssef op  6 december 2012, 16:53:39
ja had ze gezien maar die van dat spuiten waren erna geplaatst en dacht...

wel mooi,steekt knap uit met die zwarte nieren  :thumbsup:

ja true, beetje verwarrende volgorde  :P

maar euhm indeed vind ik ook, thanks!

GlennV

goeiedag,
hebje mss nog een link of website van deze velgen, heb al ellelang aan het zoeken geweest maar vind er geen zoals deze  :-\
btw nog eens, ubervette eend ! !  :thumbsup:
my lady's
fiat uno..engine blowen up-> sold
e46 318D compact '04..-> sold
e63 635Da coupe '09- 350hp 640nm>http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=35864.0
e81 118D sporthatch '08- 192pk >http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=36973.0

ProudOwner

Citaat van: GlennV op 16 december 2012, 11:57:05
goeiedag,
hebje mss nog een link of website van deze velgen, heb al ellelang aan het zoeken geweest maar vind er geen zoals deze  :-\
btw nog eens, ubervette eend ! !  :thumbsup:

Haha thanks  ;D

je bedoelt de wintervelgen?
Ik heb die op de kop kunnen tikken via PJ_9911 hier op het forum  :)

GlennV

my lady's
fiat uno..engine blowen up-> sold
e46 318D compact '04..-> sold
e63 635Da coupe '09- 350hp 640nm>http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=35864.0
e81 118D sporthatch '08- 192pk >http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=36973.0

ProudOwner

haha ok ik dacht al, die zijn nochtans nie zo moeilijk te vinden  ;D

Euhm die zomer zijn de Style 359M replica's, lijken op de CSL-velgen maar zijn meer gecurft en de spaken lopen ietsje langer door.
Die heb ik gekocht bij PSG in Geel, zijn van het merk WSP Italy  :)
heb ze nu meer dan een jaar en zijn nog steeds prima in orde, goeie replica's!

yorvik

Weet je soms welke kleur code de correcte was om je m-achter bumper te spuiten? Ik heb deze kleur code gevonden A17/WA17, maar ik weet niet of deze correct is.

Yannick D

Ik zie dat je plastidip gebruikt heb voor je velgen, slechts 2 bussen voor 4 velgen? Ik heb op mn MX-5 velgen 4 bussen leeggespoten en dat was net genoeg. Ik heb die na 2 jaar gebruik terug ontdaan van plastidip en dan bleek dat ik eigenlijk te weinig had gespoten. Als je dat er aftrekt dat breekt bij de minste bochtjes al in klein stukskes echt hel. Ik heb 3 uur in de carwash gezeten, 5 sponskes gebruikt en een volle bus teer verwijderaar opgebruikt en dan was het ongeveer goed. (mijn binnekant had ik ook gedaan) pfff :-)    Maar wel bangelijk cool product! :-p

ProudOwner

Citaat van: yorvik op 27 maart 2013, 22:30:48
Weet je soms welke kleur code de correcte was om je m-achter bumper te spuiten? Ik heb deze kleur code gevonden A17/WA17, maar ik weet niet of deze correct is.

Geen idee eigenlijk, de spuiter heeft dat beslist.
En ben er nog steeds niet van overtuigd dat hij 100% de correcte heeft genomen.
Maar blijkbaar zou een licht tintverschil normaal zijn en het is eigenlijk minimaal dus ja..

Anyway, ik ben er zopas achter gekomen dat sommige verfhandelaars een speciaal toestel hebben dat de exacte kleurcode kan bepalen.
Ik weet niet van waar je bent maar ik kan Alders aanraden, die zitten in Neerpelt, Genk en Sint-Truiden.

ProudOwner

Citaat van: Yannick D op 28 maart 2013, 12:43:37
Ik zie dat je plastidip gebruikt heb voor je velgen, slechts 2 bussen voor 4 velgen? Ik heb op mn MX-5 velgen 4 bussen leeggespoten en dat was net genoeg. Ik heb die na 2 jaar gebruik terug ontdaan van plastidip en dan bleek dat ik eigenlijk te weinig had gespoten. Als je dat er aftrekt dat breekt bij de minste bochtjes al in klein stukskes echt hel. Ik heb 3 uur in de carwash gezeten, 5 sponskes gebruikt en een volle bus teer verwijderaar opgebruikt en dan was het ongeveer goed. (mijn binnekant had ik ook gedaan) pfff :-)    Maar wel bangelijk cool product! :-p

Idd een geweldig product!  ;D
Ik had alleen maar de buitenkant gedaan dus dat scheelt al wa natuurlijk.
Maar ik denk dat ik misschien ook iets te weinig heb gespoten (5 lagen).
Helaas was ik zo stom om een maand daarna een bandenwissel te doen.
Resultaat: plastidip is losgekomen aan de randen..
Dat is blijkbaar wel simpel om bij te spuiten maar bij temperaturen met -10° etc niet zo evident.
Ik ga ze van de zomer ook eens volledig ontdoen en terug fatsoenlijk spuiten.
Dat is blijkbaar toch nog een heel werkje dan  :D

marijn

Ben jij naar BR-Performance geweest? Denk dat ik uw auto herkende. mooie waardes  :thumbsup:

Philtjens

ProudOwner

Citaat van: marijn op  9 april 2013, 18:05:05
Ben jij naar BR-Performance geweest? Denk dat ik uw auto herkende. mooie waardes  :thumbsup:

Ja goed gezien! ben er ook zeer tevreden van  :D :D

Citaat van: lipzz op  9 april 2013, 18:49:49
schone auto's lang geen mods meer gehad  :thinking:

Euhm ja eind vorige week een Stage 2 bij BR-Performance laten doen + wegschrijven van de EGR.
Resultaat: 219,4 pk en 464,2 Nm
En tijdje terug de CDV laten verwijderen, schakelt echt vele malen vlotter nu!

Voor de rest gaan er geen mods meer gebeuren, buiten velours matten en interieur ledverlichting :)

Philtjens

OH MY FREAKIN GODD  :wow:
mijn led interieur moet dees week ook ergens aankomen hopelijk
voor de rest is de auto zeker dik in orde van jou  :thumbsup:

thaenzy

PeterV

Amai heel dikke waardes! Zal wel goed gaan nu  :wow:

youssef

Zeker en vast mooie resultaten voor een 120d,het verschil zal heel groot zijn nu!! :thumbsup:

ProudOwner

Citaat van: lipzz op  9 april 2013, 22:08:12
OH MY FREAKIN GODD  :wow:
mijn led interieur moet dees week ook ergens aankomen hopelijk
voor de rest is de auto zeker dik in orde van jou  :thumbsup:

ja zo een led interieur is eigenlijk toch een must eh  :)
Thanks!

Citaat van: Extensis op  9 april 2013, 23:22:17
~220pk/~465Nm.. Dikke resultaten voor een x20d!  :o

Ja de resultaten zijn beter als ik had verwacht, zeker het koppel.
Maar ie had blijkbaar standaard al 370 Nm ipv de aangegeven 350 Nm, mss vandaar.

Citaat van: thaenzy op 10 april 2013, 08:42:36
Jawatte, Nice!
Citaat van: PeterV op 10 april 2013, 09:24:54
Amai heel dikke waardes! Zal wel goed gaan nu  :wow:
Citaat van: youssef op 10 april 2013, 09:29:07
Zeker en vast mooie resultaten voor een 120d,het verschil zal heel groot zijn nu!! :thumbsup:

Het verschil is inderdaad zeer goed merkbaar  :D :D
De hernemingen zijn eindelijk zoals ik het wil want dat kwam standaard toch wat tekort soms.
Ik ben er meer dan tevreden mee  :)

ProudOwner

Na de motorische aanpassingen en met de zomer in aantocht was het tijd om de eend nog eens te verwennen.
Ongeveer 1,5j geleden heb ik een Titan Wax coating laten aanbrengen.
Alhoewel de wagen nog goed blonk voelde je dat de coating onderaan bijna niet meer aanwezig was.
Daarom heb ik besloten om de lak opnieuw te laten verzegelen. deze keer met een Deep Crystal coating van Meguiars (M188).
Mits goede verzorging zou die er 2 à 3j op moeten blijven.
Ik ben zeer tevreden van het resultaat!  ;D

Paar dagen erna wat rond wezen toeren om eens zelf een fotoshootje te proberen.
Alhoewel ik geen spiegelreflex of fotoshootskills heb ben ik toch enigszins tevreden van het resultaat  :)

PeterV

youssef

Zeer mooie foto's hoor,de eerste keer dat je foto's trekt waar de kleur echt tot leven komt  :thumbsup:

Philtjens

dikke foto's voor een amateur dan  :toofunny:
dikke velgen en de coating laat de lak echt tot zen recht komen :thumbsup: