2000 - E39 - ///M5 - Carbonzwart

Ik zou zelf de auto zoveel mogelijk OEM houden dan houd die ook zijn waarde.
Of je moet daar niets om geven.
Wat betreft rijgenot vind ik zelf dat een Alpina B10 met een V8 stukken beter rijd dan een E39 M5.
Maar dat is persoonlijke keuze.
Een M5 is altijd werken als je daarmee rijd en bij de Alpina is het genieten. ;)
En het minieme minder vermogen en koppel voel je eigenlijk niet.
Bovendien is een Alpina ook veel exclusiever en goedkoper van onderhoud omdat die motordelen nog niet aan de M prijzen zijn en heel veel uitwisselbaar is met de gewone M62 V8 motoren van BMW.

Wel zou ik nu al redelijk veel dure onderdelen specifiek M5 aankopen als ze nog beschikbaar zijn.
Goedkoper gaan ze niet meer worden.
Want dingen zoals waterslangen zijn redelijk schaars aan het worden.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
 
kraftbayer zei:
Ik zou zelf de auto zoveel mogelijk OEM houden dan houd die ook zijn waarde.
Of je moet daar niets om geven.
Wat betreft rijgenot vind ik zelf dat een Alpina B10 met een V8 stukken beter rijd dan een E39 M5.
Maar dat is persoonlijke keuze.
Een M5 is altijd werken als je daarmee rijd en bij de Alpina is het genieten. ;)
En het minieme minder vermogen en koppel voel je eigenlijk niet.
Bovendien is een Alpina ook veel exclusiever en goedkoper van onderhoud omdat die motordelen nog niet aan de M prijzen zijn en heel veel uitwisselbaar is met de gewone M62 V8 motoren van BMW.

Wel zou ik nu al redelijk veel dure onderdelen specifiek M5 aankopen als ze nog beschikbaar zijn.
Goedkoper gaan ze niet meer worden.
Want dingen zoals waterslangen zijn redelijk schaars aan het worden.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:

Zijn die Alpina's in handgeschakeld gebouwd? Zo ja, dan zijn ze alvast heel zeldzaam denk ik...

E39 m5 is de ultieme autobahn baas! Dikke wagen
 
Luxe en comfort heeft hij al in de E32, dit is een hooligan kist.
 
Mijn bedoeling van de M is genieten, ik ben geen trapper/drifter, die de limieten opzoekt.
Maar eens stevig doorrijden en evengoed met vrouw kind eens naar de zee bollen als cruiser of gewoon naar kijken en dromen.
Dus als ik zure euro’s uitgeef, wil ik die wel benutten.
Ben persoonlijk niks met een ophanging van €xk waardoor ik met 160km/h door de bocht kan ipv 140 met origineel die me €x/2k kost.
Is ook zo voor de remmen, leest veel over BBK, maar lijkt me zijn centen niet waard om op de openbare weg te rijden?

Restwaarde doet me eigenlijk niet veel, een kist met hopelijk ooit +300.000km op de klok, staat de verzamelaar niet op te wachten.
En net zoals bij mijn E32, hoop ik ooit te kunnen zeggen, dat ik hem bijna 20 jaar heb.

Mvg
Low budget
 
[member=1944]kraftbayer[/member] wil inderdaad al wat gaan aankopen van onderdelen, op advies van Tom ga ik best alles van darmen en vacuüm vervangen onder de kap.

Wil ook wat “zo goed al niet meer te krijgen” onderdelen reserve hebben liggen.
Maar welke zijn dit?
Voor mijn E32 heb ik nog 4 roestvrije deuren, een neus behalve motorkap en voorruit en hoop plastiek klemmetjes voor trim te bevestigen,,,

[member=1522]Tom[/member] door de stevige verlaging van mijn E32 en 18” is er veel van de salon verdwenen en meer ne campingstoel.
Maar blijft voor mij knap uitzien en genoeg comfort voor ne cruiser.

Mvg
Low budget



 
salva zei:
Zijn die Alpina's in handgeschakeld gebouwd? Zo ja, dan zijn ze alvast heel zeldzaam denk ik...

E39 m5 is de ultieme autobahn baas! Dikke wagen

Bepaalde Alpina's kon je handgeschakeld kopen maar dat heeft geen meerwaarde op een E39.
Bij een 3 serie zou je nog kunnen zeggen dat het "beter" rijd maar bij een E39 al zeker niet.
Een E39 M5 rijd een Alpina zeker niet los op de autobahn. ;)
De M5 is wel bruter om mee te rijden dan een Alpina.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
 
Hey Stefan,

Mooi verhaal. Fijn dat alles zo een beetje in de plooi valt.
Als ik ooit de lotto win en er rest nog wat na aanvulling van mijn 7 collectie, ne mens mag dromen, gaan we samen shoppen 😁
Kijk ook eens bij H2 motors GmbH

Groetjes 725
 
flash zei:
Hier al wat vorderingen?
Er zijn vorderingen/ gebeurtenissen, die er invloed op hebben gehad, dat met de M nog niet veel gebeurd is  :-X

Hadden hier een stevige verbouwing gedaan, en regularisering heeft 7 maanden op zich laten wachten.
15/04 komt de architect om de plannen van de garage bij te stellen, groen mannen hebben problemen met de hoeveelheid verharding hier en ik wil nog 70m3 bijzetten. 8)

Achterliggende weien kunnen kopen, dus ook een iconische tractor erbij moeten komen om dat te onderhouden, een MF 135 1972

Helaas ook slechter nieuws, mijn vader had na een ingreep 02/24 een trombose, hierdoor onherstelbare uitval en na 5 weken in onzekerheid, door bijkomende complicaties overleden.

Maar ondertussen wel wat meer info over de  :///M: 5
Eigenaar waar ik hem van kocht, is een goede kennis van BBer AngeloV, en die wist mij te vertellen dat in 2019 de wagen bij Frits binnen geweest is om alles te vervangen wat nodig was, zodat hem technisch/mechanisch tiptop stond.

Dus alles losgooien verhaal ga ik al wat laten varen. Hoop hem in 24 nog op platen te krijgen en ga eerder een stock aanleggen van onderdelen om te handelen wanneer nodig.

Mvg
Low budget



 
Eerste stukje van uw verslag is minder goed nieuws. Dat ze moeilijk doen met uw bouwvergunning is lastig maar niks in vergelijking met wat er met uw vader gebeurd is. Innige deelneming hiervoor.  :'(

Dan het goede nieuws ivm uw M5, altijd top dat je de historie van de wagen hebt kunnen achterhalen en dat er goed zorg voor gedragen is. Dat geeft toch altijd wat gemoedrust.

Hopelijk kan je er binnenkort van beginnen genieten...
 
Zo, blijkbaar al weer 1 jaar verder en deze al 5 jaar in mijn bezit :)
Normaal gezien gaat deze in maart uit de stalling komen, met veel stof erop.

Ondertussen wel wat stukken aangekocht
-Alle darmen en vacuüm prul voor onder de kap.
- alle armen en rubbers voor ophanging uitgezonderd “lower swing arms” achter (belachelijk duur)
Hier nog opzoek naar oplossing voor enkel bussen te vervangen, Powerflex?
@LodewijkV @fonny @alles_wat_van_E39m5_afweet

Voor motor gedeelte al wat in de winkelmand maar vooral al opzoek naar het onvindbare onderdeel van de ketting geleider :BMW-11311407337
Zou een ombouw mogelijk zijn van een een M62 blok, maar blijft tricky.

Mvg
Low budget
 
5 jaar wachten ... respect!
En ik denk dat de oude M5-garde niet meer aanwezig is.

Qua rubbers/powerflex, ik zou eerlijk gezegd OEM gaan, alhoewel dat powerflex nog wel relatief zal meevallen qua inboeten van comfort.
 
Bij de E38 is die problematiek er ook van de lower swing arms, ik heb daar bussen van Febest voor besteld, ziet er degelijk spul uit.
Als ik het goed heb zijn daar ook oplossingen voor met bussen van een X5.

Powerflex doe ik enkel bij subframes of andere zaken die niet constant bewegen/draaien/articuleren, want dan krijg je op de duur schraal gepiep.
 
@dadoke: de M5 is inderdaad niet de meest ingeschreven wagen in België momenteel.

@Tom heb inderdaad al gelezen over Febest op M5 board, maar geen ervaringen ervan.
En de bussen van X5 zijn voorzien voor bout M12 en bij M5 is dat bout van M10.
Dus moet er een pasbus gemaakt worden.

En even ter info: zijn terug kale S62 blokken te krijgen bij BMW voor de prijs van €4700 :p

Met vriendelijke groeten
Low Budget
 
@dadoke: de M5 is inderdaad niet de meest ingeschreven wagen in België momenteel.

@Tom heb inderdaad al gelezen over Febest op M5 board, maar geen ervaringen ervan.
En de bussen van X5 zijn voorzien voor bout M12 en bij M5 is dat bout van M10.
Dus moet er een pasbus gemaakt worden.

En even ter info: zijn terug kale S62 blokken te krijgen bij BMW voor de prijs van €4700 :p

Met vriendelijke groeten
Low Budget
Dat valt wel enigszins mee toch qua prijs.
Goed dat je op m5board bent beginnen neuzen, zit echt een schat aan informatie.
Pasbusjes wil ik wel maken voor je als je ze kan tekenen of de dimensies doorgeven.
 
Febest is ok

Dan moet ik eens informeren achter een S50 onderblok, als ze die dingen toch terug in productie nemen blijkbaar...
 
Voor die achterste draagarmen gebruik ik op de E38 altijd de bussen van een X5 en steek daar dan gewoon pasbussen bij in.
Je kan die gewoon kopen op verschillende lengtes en op maat afzagen.
Werkt perfect en dan weet je dat je kwalitatief ook goed zit.
Met de aftermarkt bussen die ze via Ebay aanbieden heb ik al gezien dat de rubber kwaliteit nu niet het van het is.

Grtn,
Kraftbayer:thumbsup:
 
Back
Bovenaan