2022 G30 BMW 520I MHEV M Pack Alvit Grau

Zepke

Qualifying
De BMW 125D is uiteindelijk naar zijn nieuwe eigenaar en de zoektocht kon beginnen naar een daily. Lang getwijfeld om voor een 330e LCI G21 te gaan. Maar dan kwam ik deze tegen in de kleur waar ik nog steeds verliefd op ben. Goede deal kunnen sluiten bij de handelaar wat voor mij eens zo de keuze makkelijk maakte.

36660km, van 2022/04 eerste inschrijving.

Spec:
BE wagen
BMW 520I MHEV
Individual Alvit Grau (C5E)
Black dakota comfort seats memory function
M pack
Sunroof
Roller sun visor, rear lateral
Electric towbar.

De ideale daily voor mij, en geen plug-in toestanden wat het komende jaren toch gebruik vriendelijk maakt aangezien ik komende jaren niet gebruik kan maken thuis van een laadpaal.

Er zullen ongetwijfeld nog dingen aan veranderd worden zoals:
- 20inch zomer set velgen (styling 626M of styling 846M)
- Subtiele verlaging, deze heeft geen luchtvering dus ideaal voor te modden (Eibach pro)
- Aftermarkt kwaliteit volle HIFI.
- Tuning (afspraak gemaakt BR Performance, unlock ECU naar Finland sturen en zodra deze terug is bij BR kunnen ze hem programmeren). (ca 300pk + en 450 nm plus)
 

Bijlagen

  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    279,9 KB · Weergaven: 50
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    279,2 KB · Weergaven: 49
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    291,8 KB · Weergaven: 50
Heel mooi! De zetels zien er heel comfy uit om heel wat km's mee te doen.

Ga je het sportieve van je 125D niet te veel missen?
 
Heel mooi! De zetels zien er heel comfy uit om heel wat km's mee te doen.

Ga je het sportieve van je 125D niet te veel missen?
Merci! Eigenlijk niet. Ik doe nauwelijks nog fun routes. 80% is snelweg km's of rechte baan 70km/h wegen, dus echt plezier had ik er de laatste tijd niet van. En ik word ook al een dagje ouder en apprecieer wel het extra comfort. En qua vermogen met de tuning zal hij niet veel onder moeten doen de 5 reeks. En zonder de luchtvering is de G30 5 reeks nog voor de termen in deze klasse best één van de sportievere in zijn klasse.
 
De wagen is sinds gisteren in mijn bezit. Heerlijk comfort. Best lichtvoetig voor een 5 reeks, 1685kg. Verbruik over een rit van 200km 95% snelweg tegen 126km/h op gps en 50-70 km/h wegen 5,8l/100km, echt verrast van het verbruik.
 

Bijlagen

  • IMG_2359.jpg
    IMG_2359.jpg
    908,1 KB · Weergaven: 29
  • IMG_2358.jpg
    IMG_2358.jpg
    439,8 KB · Weergaven: 30
Stuurtje was goed vettig, deze ontvet en ziet er terug zoals nieuw uit.
Verse 98 erin, morgen vroeg staat die een weekje lang bij BR Performance voor zijn vitaminen kuur, toch wel benieuwd naar het resultaat.
 

Bijlagen

  • image0 (1).jpeg
    image0 (1).jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 34
  • image1 (1).jpg
    image1 (1).jpg
    325,1 KB · Weergaven: 33
Zeer leuke wagen! Zit zelf de laatste tijd ook wat naar die generatie 5 reeks te kijken als potentiële daily (om de 140 minder te gebruiken). Zal bij mij nog niet voor direct zijn, maar dat ontwerp van deze met de M pakketten vind ik gewoon zooo goed. En dat Dravit Grau maakt het alleen maar beter :love:
Klasse bak, proficiat!
 
Zeer leuke wagen! Zit zelf de laatste tijd ook wat naar die generatie 5 reeks te kijken als potentiële daily (om de 140 minder te gebruiken). Zal bij mij nog niet voor direct zijn, maar dat ontwerp van deze met de M pakketten vind ik gewoon zooo goed. En dat Dravit Grau maakt het alleen maar beter :love:
Klasse bak, proficiat!

@Zepke zeer smaakvolle keuze, veel veilige kilometers gewenst. Alvast excuses voor de vervuiling hieronder.

Moest je een "twin" zoeken, deze staat nog in NL te koop zelfde kleur ;)

 
Net de wagen gaan afhalen. Heerlijk bruikbaar koppel en toch nog extra punch in de 6000 toeren. Totaal andere wagen en genoeg reserve om met het verkeer mee te kunnen of eens een tractor voor bij te steken wat ervoor toch al wat gevaarlijk was om dat in te schatten of het mogelijk is of niet. Kost wel wat, maar ik kan het iedereen aanraden :LOL: verbruik zelfs minder 5,5l/100km met woon werk verkeer.
 
Met 186pk een gevaar om een tractor voorbij te steken …. :rolleyes: Je weet toch dat je het gaspedaal helemaal tot tegen de vloer kan duwen é :unsure:

Dat terzijde , mooie waarden wel. Zal nu wel een stuk plezanter rijden.
 
Met 186pk een gevaar om een tractor voorbij te steken …. :rolleyes: Je weet toch dat je het gaspedaal helemaal tot tegen de vloer kan duwen é :unsure:

Dat terzijde , mooie waarden wel. Zal nu wel een stuk plezanter rijden.
Het is natuurlijk wat je gewoon bent en mee opgegroeid bent toch? Ik had op mijn 19 jaar een Honda Civic Type R EP3, zelf voor gewerkt vanaf mijn 12 jaar, een serieuze spaar pot aan het verzamelen. Eens je in die klasse zit, dan trappel je stilaan omhoog en omhoog, een automatisme dat spijtig genoeg bij nader in zien niet veel nut heeft. Ik heb wagens van 200 tot 551pk gehad in de loop van 15 jaar in bezit van een rijbewijs. En ik merk toch dat een mens snel iets gewoon is en zich moeilijk een serieuze stap achteruit zich niet went of niet aanpasbaar is, in mijn specifiek geval. Ik vind in het E segment klasse rond de 300pk toch wel erbij hoort. En aangezien op wat hardware onderdelen na een 530i ongeveer dezelfde motorcode deelt als een 520i, is dit een no braner qua kosten, betrouwbaarheid en onderhoudskosten.

Om even het het verschil aan te kaarten; 0-100km/h stock: 8,3sec, na de stage 1 software upgrade 5,5 sec. Dit is een hoop extra reserve die wel comfortabel zijn in bepaalde verkeer omstandigheden. Niet overal zijn er lange rechte stukken wegen om de veiligheid te waarderen aan de mede weggebruikers ;)
 
doelde gewoon op het overdrijven. Een tractor die max 90 rijdt niet veilig kunnen voorbij steken met een wagen die 8,5sec doet .. ;)

Ben ondertussen ook veel te verwend met continue minimaal 300pk onder mijn gat te hebben en nu zelfs 530pk. Af en toe rij ik nog met de 150pk Passat van mijn madam en dan mis je dat wel ergens … maar veilig een tractor voorbij steken , dat lukt zelfs met een Passat van 150pk ;)
 
Blanco nummerplaat houder gemonteerd, 520i gaat er nog af in het weekend.
Ondertussen mijn woon werk verkeer verbruik gezakt tot 5,2l/100km. Dus met 66l benzine doe ik een dikke 1100km. Even zuinig of zuiniger als de 125D, bizar dit.


Enkel nog aan het twijfelen voor de zomerset, ofwel de styling 846m, maar die zie je op iedere hoek van de straat, maar staat ook wel echt goed eronder. Of de M sport edition velgen 689M
 

Bijlagen

  • IMG_2455.jpg
    IMG_2455.jpg
    641,6 KB · Weergaven: 31
  • IMG_2454.jpg
    IMG_2454.jpg
    441,5 KB · Weergaven: 32
  • 689m.jpg
    689m.jpg
    176,4 KB · Weergaven: 32
  • 489336249_23943749671883921_6439573918183411555_n.jpg
    489336249_23943749671883921_6439573918183411555_n.jpg
    217,6 KB · Weergaven: 32
is knap van verbruik, de software update dik zijn geld waard. knap verbruik en hele knappe waardes.
op gebied van velgen moet je er gewoon ondersteken wat je zelf mooi vind. ook al vind je ze dan op iedere straathoek, het is voor jezelf dat je het moet doen. niet voor de anderen
 
Uiteindelijk dan toch voor de originele styling 846M velgen gegaan. Staat hem als gegoten. Zwarte originele niertjes zijn ook besteld. Voor de zwarte sierstukken moet ik nog iets op vinden. Online op de meeste site's enkel verkrijgbaar voor de 540i.
 

Bijlagen

  • BMW 2.jpg
    BMW 2.jpg
    731,8 KB · Weergaven: 14
  • BMW 3.jpg
    BMW 3.jpg
    789,5 KB · Weergaven: 14
De uitdraai heb ik al toe gestuurd gekregen van BR-Performance Willebroek.
Stage 1: 297pk en 487nm
Stock: 186pk en 301nm

Morgen de wagen afhalen, zal wel een heel andere wagen zijn.
Ik ben benieuwd hoe lang dit goed blijft gaan, de 530I heeft andere kleppen/krukas berekend op die taak.

Als ze in Willebroek zo zeker zijn: geven ze dan garantie op het blok?
 
Back
Bovenaan